Alla inlägg under mars 2008

Av utomjording - 28 mars 2008 20:52

Jag behöver inte vara bakfull som dokumentär-Sami för att fascinerad kolla upp mot himlen och konstatera: "Ett flygplan!"


Tröttnar aldrig på de blinkande propellerfåglarna på natthimlen.

Fortfarande känns det overkligt att det sitter människor högt där uppe.

Att vi har lyckats tämja gravitationen.

Tanken är underbart orimlig.

Av utomjording - 27 mars 2008 10:11

Drömma går ju alltid...


Men 61 kilometer känns som rymden light. Enligt Wikipedia brukar rymden definieras som det som ligger mer än 100 kilometer ovanför havsnivån. Nasas gräns går vid 80,5 kilometer.


Utsikten från 61 kilometer är säkert inte kattskit. Men visst vore det snopet att åka på en rymdresa som inte visade sig vara en rymdresa. Det lär ju alla som är avundsjuka påpeka för en resten av livet...

Av utomjording - 26 mars 2008 12:17

Ute i sista minuten - varför blir det alltid så?

Jag är en obotlig tidsoptimist, drönare, dagdrömmare och avundas dem som är effektiva som hamstrar i sina hjul.

Och Kentforumet stjäl tid som en 13-årig snattare på Ica.

Ska försöka skärpa mig.

Av utomjording - 24 mars 2008 23:45

Munkar bryggde mitt öl.

Leffe. The authentic Belgian abbey beer.

Gott, och fin flaska och etikett.


"Har du finöl?", som Robert Gustafssons uppfinningsrike fulölsfiltrerare i reklamfilmen hade sagt. Ja, ibland är det en god idé att nonchalera fulölshyllorna på Systemet och ta en titt på avdelningen med lite mer udda ölsorter.


Munkar kanske inte brygger öl längre, men jag föreställer mig gärna att de producerade mina 6,6-procentiga 33 centliter mellan morgonbönen och lunchbönen. Amen.

Av utomjording - 21 mars 2008 19:04

Bodde jag på samma hotell som Kent i Växjö?

En gul turnébuss av det slag som Kent brukar ha stod i vilket fall utanför entrén när jag kom till stadshotellet på torsdagskvällen.

Hotellet hette dessutom Elite (!).

Av utomjording - 19 mars 2008 21:34

Varje gång jag får en räkning från min bredbandsleverantör lider min språkpolissjäl. Gatuadressen är nämligen felstavad på alla deras räkningar, som visserligen kommer fram ändå. Jag kanske borde ha bokstaverat adressen, men jag kunde verkligen inte föreställa mig att att försäljaren skulle stava gatunamnet på ett så oerhört korkat sätt.


En fråga:

Blir elever som har IG i svenska telefonförsäljare oftare än andra?

Av utomjording - 18 mars 2008 21:58

Run, Forrest, run. Visst är det så. Jaga drömmen, ge inte upp.

Du kan göra det bekvämt för dig, du kan göra det så jävla bekvämt.

Jag tänker att jag skulle kunna ha en mycket behaglig tillvaro framöver, same procedure as last year, miss Sophie, men jag har valt att anta en utmaning. Att kliva ut på trampolinen och dyka i.


Det händer att jag tvekar, tänker på soffan, solstolen, en varm bris. Sekunden senare påminns jag om den stora tristessen som drabbar den som aldrig vågar. Den som är obrottsligt lojal. Skomakare, bliv vid din läst!


Jag har varit lojal, jag har varit så jävla lojal.

Nu ska jag sätta sprätt på mina bonuspoäng.

Av utomjording - 15 mars 2008 15:20

Synnerligen intressant fråga att fundera över: Vad skulle hända med vår planet om alla människor plötsligt försvann?


Att vara den sista människan på jorden har nog de flesta fantiserat om. En metafor för den totala friheten. Men efter ett tag hade den sista människan önskat sig mänskligt sällskap. Att kunna gå in i godisbutiken och ta för sig utan att betala må vara kul - tills magen är full eller godiset gammalt. Att gå omkring naken på stan är säkert spännande till en början. Sedan upphör det att kännas speciellt, eftersom ingen finns där som kan få en skymt av din nakna kropp.


Och sakta, sakta kryper sig naturen allt närmare och tar över platsen där du bor. All mat i snabbköpen är gammal och möglig, vattnet har slutat att rinna i kranarna och du sitter i din nedsläckta och kalla lägenhet. Ridå.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards