Alla inlägg den 3 maj 2008

Av utomjording - 3 maj 2008 18:45

Känner sig alla människor som en bluff då och då? Bankdirektören, fotbollsstjärnan, ingenjören och polisen - blixtrar det stundtals till en tanke i deras huvuden med innebörden att de egentligen saknar kunskap för att utföra sitt yrke? Trots att de i själva verket är fullblodsproffs.


Filmen Vuxna människor skildrar det här på ett intressant och humoristiskt sätt. Att fasaden när som helst kan rämna. Precis som filmtiteln antyder handlar det väl om att inte känna sig bekväm i vuxenrollen.


Även jag kan ibland förundras över det märkliga i att jag formellt sett är en vuxen man med jobb och egen bostad. Jag åker till jobbet, som jag fått eftersom en arbetsgivare har förtroende för mig och min förmåga. En inte obetydlig del av företagets verksamhet hänger på att jag utför mina arbetsuppgifter. För tio år sedan var situationen helt annorlunda. På den tiden hade jag precis som de flesta andra i den åldern bara ansvar för min egen skolgång.


Times they are a-changing i livets maskerad.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards