Alla inlägg den 13 maj 2008

Av utomjording - 13 maj 2008 00:15

Det är underbart att komma till gymmet tre minuter innan receptionen stänger. Man tänker: Hade jag kommit lite, lite senare skulle det ha varit stängt, men jag tjuvmjölkade kosmos på inträdesbiljetten och kom undan med det. Gymmet är öppet en timme efter att receptionen slagit igen, så det handlar bara om att passera första hindret, sedan kan man ta det lugnt.


Att trötta ut sig själv på löpbandet och bada i svett är en trevlig sak. Jag tycker om att gå ut till stretchingrummet, lägga mig på rygg på mattan och pusta ut efter att ha sprungit med allt högre fart de sista minuterna.


Jag känner ingen på gymmet, men det gör inget. På något sätt förstår vi varandra ändå, alla vi som svettas vid maskiner och hantlar. Att gå dit känns som att investera i sin framtid och det är ingen tråkig investering med banklån och grejer, utan en lustfylld resa... men nu tycker ni som hatar träning att jag låter fullständigt lobotomerad, och det kanske jag gör. För jag funderar ärligt talat på att gå upp tidigt i morgon och sticka och träna innan jag åker till jobbet.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards