Alla inlägg den 17 maj 2008

Av utomjording - 17 maj 2008 22:37

Kvällen har jag ägnat åt filmen Before sunset, uppföljaren till Before sunrise. Går det att göra annat än älska båda två? Den eviga kärleken, ödet, vad hade hänt om... Ethan Hawke och Julie Delphy är allt vad man vill att de ska vara.


Filmen var stundtals sorglig. Cynism och brustna drömmar var oundvikligen en del av historien den här gången.


Och nu lyssnar jag på Born to run medan natten strömmar in genom balkongdörren och gör allting klarare och tydligare.

Av utomjording - 17 maj 2008 19:43

Träning blev det, dock ingen fika (det var stängt).

Alltså blev det inte heller några etniska bollar. Jag tänkte skriva lite om alternativa namn på det sfäriska bakverket, men ämnet känns uttjatat.


Kolla på det här istället. En klassiker.

Av utomjording - 17 maj 2008 13:53

Aj då, jag missade visst min tvättid i dag. Det är sådant som händer. Vad jag istället funderar på att ta mig till är att åka och träna och därefter sätta mig på ett café med en sådan där gigantisk negerboll. En sådan man äter, alltså. Men jag är mycket tveksam till att det finns något café i närheten som säljer negerbollar. Kan återkomma med en rapport om vad de väljer att kalla bakverket.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards