Alla inlägg under juni 2008

Av utomjording - 13 juni 2008 19:05

Fredag, är det en dag eller en sinnesstämning? Femte dagen i veckan är ur min synvinkel bättre än den sjätte. Lördag är visserligen en ledig dag, men fredag är så mycket mer. Att inleda dagen med att jobba är en liten uppoffring i relation till vad som väntar: en ledig kväll med vetskapen om att två lediga dagar ligger framför dig.


På en fredagkväll kan allting hända. Du har två dagar på dig att komma ner på jorden innan det är dags att återgå till vardagslunken, så kör hårt!

Av utomjording - 6 juni 2008 02:24

Gud leder för tillfället med 6-4 i den lilla omröstningen här till höger. Ingen tror att Gud är ett hjärnspöke.


Själv blir jag provocerad av kristna som lurar barn att tro att Bibeln har svar på allting. Jag såg ett tv-program där företrädare för en amerikansk kyrka fick barnen att säga nej till evolutionsteorin och ja till skapelseberättelsen. Världen skapades på sex dagar för några tusen år sedan, vi härstammar inte alls från apliknande varelser och människor levde sida vid sida med dinosaurier.


Sanslöst att utsätta barn för religiös propaganda. Enda beviset för att vad de säger är sant är att det står i Bibeln. Forskarna ljuger - deras slutsatser har ju inte stöd i Bibeln. En bok som helt saknar källhänvisningar. Om Bibeln är Guds ord kan vi konstatera att han/hon/det inte är en särskilt god akademiker.

Av utomjording - 4 juni 2008 20:34

  • Bländande eftermiddagssol (flyter ut och stelnar till, jag orkar inte vara i solen)
  • Skrikande ungar i affärer (världen är full av bortskämda snorungar)
  • Röklukt i trapphuset (non smoking generation?)
  • Bristande struktur (allt flyter samman till en gröt)
  • Fasttorkad mat på tallrikar (orkar inte diska)
  • Solvarm luft i bilen (hade inte tänkt bada bastu nu)
  • Övertolkning av tonläge (lyssna på vad jag säger istället)
  • Telefoner som aldrig slutar ringa (kan någon svara?)
  • Ändrade öppettider (dagen före nationaldagen är ingen helgdag)
  • Människor som ställer sig för nära under samtal (respektera min privata zon!)

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards