Alla inlägg den 7 september 2008

Av utomjording - 7 september 2008 18:56

Allt är stilla, grått och tyst. Jag försöker spåra en rörelse i tallbarren utanför balkongen, men sommaren har flytt. Eller har den?


I denna mellantid är det hög tid att säga farväl till något och välkomna något annat. Dags att knyta upp det grön-gul-svarta armband som jag blev övertalad att betala fem euro för i Montmartre. Det har suttit på högra armen sedan dess, som en påminnelse om frihet, äventyr och... broderskap?


Jag vet att när armbandet ligger i byrålådan börjar det andra. Vardagen. Och jag har ryggat tillbaka, dagdrömt om flydda dagar och försökt förneka. Nu är den här, men jag har bestämt mig för att vardagen inte ska få bli ett fängelse. När vardagen minst anar det sitter jag på ett tåg eller flyg igen, på väg mot nya mål och nynnar "Du är liv, du är de långa milen mot Berlin".

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards