Alla inlägg den 19 februari 2009

Av utomjording - 19 februari 2009 19:04

Standing right behind you now

watching you breathe secretly

Standing right behind you now

watching the crash of your Friday night

all wrapped up in a bag of lost dreams


Jag skrev första utkastet till den här låttexten efter att ha stått i kö bakom en tjej som såg lika uttråkad ut som jag en fredagkväll på stormarknaden. Första versionen blev inte särskilt bra, men jag visste att jag hade identifierat en känsla som jag ville beskriva. Det här var refrängen:


If you want to

we can mix our items

mix our items

You can have mine

Can I have yours?


Vilket senare skrevs om till:


Excuse me, mademoiselle

I would like to tell you something

Excuse me, mademoiselle

I would like to tell you anything


Med hjälp av några glas vin blev texten färdig några veckor senare, och samma kväll som jag lade ut den på kentforumet gjorde tobbe non stop en låt av den. Lyssna här.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards