Alla inlägg under mars 2009

Av utomjording - 5 mars 2009 22:57

Jag ska berätta om en fobi. Den infinner sig när jag lämnar lägenheten för att till exempel gå ner till tvättstugan. Låser jag då inte dörren så känns det inte bra alls när jag kommer tillbaka till lägenheten och vem som helst faktiskt kan ha smugit sig in där.


Den sjuke jäveln kanske har gömt sig i en garderob, eller varför inte på toaletten? Min genomsökning av lägenheten i ett sådant läge kan liknas vid en militär operation. Jag känner mig inte lugn förrän jag vet att ingen är där.


Inte för att jag tror att mina grannar har något intresse av att göra intrång i min lägenhet. Men det finns ju andra människor som kan ta sig in i huset. Och konstigare saker har hänt.


Det allra värsta man kan tänka sig har bevisligen redan hänt i verkligheten någonstans. Verkligheten överträffar dikten. Och jag gillar inte att chansa.


I övrigt är jag inte särskilt neurotisk.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards