Alla inlägg under april 2009

Av utomjording - 22 april 2009 00:21

Vattenpölar inomhus. Om det tycker jag inte. Sådana kan uppstå i omklädningsrum när människor struntar i att torka fossingarna efter att de duschat. De torkar hela kroppen men struntar i att torka fötterna. Säg, vad beror det på?


Somliga går med trasiga skor.

Säg, vad beror det på?

Gud fader som i himmelen bor

kanske vill ha det så.


Vill Gud fader kanske också att vattenpölar efter våta fötter ska uppstå i omklädningsrum? Det har hänt att jag trampat i en sådan pöl med strumpor som därefter inte längre varit särskilt torra. Tänk vad glad man blir då.


Somliga går med trasiga skor

tills de har slutat gå.

Djävulen som i helvetet bor

får sig ett gott skratt då.

Av utomjording - 6 april 2009 00:15

Jag har fått ett fint erbjudande. En J M Ridgeway vill betala mig för att shoppa och äta på restaurang. 300 dollar för varje utfört uppdrag faktiskt. Som mystery shopper ska jag till exempel rapportera "smartness of the attendant", "how long it took to get services" och "customer service professionalism". Spännande.


Ibland när ett butiksbiträde verkar lite nervöst kan jag undra om han eller hon tror att jag är en sådan utsänd kontrollant. Som kommer att rapportera deras senfärdighet och bristande serviceförmåga.


Men det är jag ju inte, och kommer förmodligen inte heller att bli. Speciellt inte om erbjudandet klassas som skräppost i min inbox.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards