Alla inlägg den 5 juli 2009

Av utomjording - 5 juli 2009 17:05

Juni är en tjej. I alla fall enligt den omröstning jag hade här i bloggen. "Transsexuell" och "transvestit" fick i och för sig varsin röst också.


Och nu är juli här, med allt vad det innebär av semester och dagar som ska tas tillvara på bästa sätt. Carpe diem! På ett sätt är det skönare att jobba på sommaren, för då slipper man tänka på att fånga dagen. Vad jag ska göra i dag? Nä, du vet, jag jobbar ju. Den perfekta ursäkten.


Men det ska onekligen bli trevligt att tillbringa ett antal veckor på det sätt som man själv behagar. Frikopplad från jobbstressen. Förhoppningsvis kommer jag tillbaka till jobbet utvilad och med ett något annorlunda perspektiv på livet efter en sommar fylld av nya upplevelser.


Vad dessa upplevelser kommer att bestå av återstår att se. Min sommar är hittills en direktsändning utan körschema, en filminspelning utan manus. Möjligtvis har jag några stödord att utgå ifrån, och kanske borde jag använda den sista tiden före semestern till att anteckna saker i min kalender och dra streck och pilar på min karta.


Samlar tankar till försvar

på min bäddade säng

gör jag en plan.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards