Direktlänk till inlägg 12 september 2009

September

Av utomjording - 12 september 2009 14:15

September, och jag fattar ett svårt beslut.


Sommaren känns så avlägsen nu, nästan som om den aldrig inträffade. Nu är det vardag och höst och grått och jävligt och precis som det brukar kännas när frihet byts ut mot ofrihet.


Samtidigt känns det bra att jobba ihop till brödfödan igen. Pengarna rullade ut från kontot i ganska snabb takt i somras, så det behövs sannerligen en påfyllning. Plötsligt känns den 25:e väldigt långt borta.

 
 
Ingen bild

/M

12 september 2009 16:36

Är du bra på att spara ihop och fylla på kontot? Jag brukar i regel bränna det som kommer in, så att det kan bli lite knepigt dagarna innan den 27'e. Men jag ska bli bättre på att samla en slant på hög, varje månad.

 
Ingen bild

utomjording

12 september 2009 22:52

Jag brukar ha en del kvar i slutet av månaden, även om jag nog var bättre på att hålla i pengarna förr. Jag tyckte till exempel inte att det var särskilt svårt att få studiemedlet att räcka när jag pluggade.

Men man anpassar sig ju till dyrare vanor i takt med ökade inkomster. Och jag tycker att pengarna har börjat rulla iväg snabbare och snabbare på senare år. Det är mycket som ska betalas varje månad, allt från medlemskap i facket och a-kasseavgift till bredband, hyra, telefon, bensin, försäkring...

 
Ingen bild

/M

13 september 2009 14:45

Exakt så var/är det. Vanorna anpassas i takt med inkompsten. Skulle jag förlora jobbet imorgon och tvingas att stämpla, not tusan skulle det ändå gå ihop på någon vänster. Antar jag.

Jag får väl börja leva i en tankebana där jag inte har något jobb, bara knallar iväg till "jobbet" ideellt och lever på existensminumum. Då borde det rimligtvis finnas en slant kvar att stoppa undan varje månad :-)

Ska förresten bloggagratis.se försvinna? Jag fick en felmeddelande första gången jag skulle gå in på din blogg. Det stod något om en annan domän framöver, att de som bloggar här (som du gör) ska få flytta med (så att säga). Skumt.

 
Ingen bild

utomjording

14 september 2009 22:41

Det har bytt namn till bloggplatsen.se men jag vet inte riktigt vad det kommer att innebära. Jag har inte fått något sådant felmeddelande, har bara blivit vidarebefordrad till den nya sajten när jag skulle gå till bloggagratis.se.

 
Sorrow

Sorrow

16 september 2009 19:54

Jeg har nettopp lagt inn tre betalinger på boavgiften. I tillegg kommer et saftig avdrag på lånet og littegranne renter. Jeg føler meg flink, og håper at studielånet snart kommer inn på svenskekontoen, jeg overførte i går, men nå har pengene "forsvunnet" uten annet enn et referansenummer i min norske nettbank. Fikk fullt av feilmeldinger da jeg forsøkte å føre over pengene.

http://www.drsorrow.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.   Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga ...

Av utomjording - 13 oktober 2013 17:30

Jag är tillbaka i det militära. Jag upplever det som någon sorts repmånad. Lumpen har jag redan gjort. Andra soldater ska ut på en fältövning och jag tänker först att gruppen som jag tillhör inte omfattas av denna fältövning, att vi har andra uppgift...

Av utomjording - 16 september 2012 01:00

Kära läsare och icke-läsare. Ibland får man till det. Andra gånger får man inte till det alls. Att "få till det" kan syfta på en mängd olika saker, men den här gången handlar det om poesi, som jag försökt mig på att producera med jämna eller ojämna m...

Av utomjording - 10 juli 2012 15:45

På allmän begäran: bloggen är tillbaka! Åtminstone tillfälligtvis.     Vad ska man då blogga om efter ett antal månaders bloggtorka? Kanske om en viss festival med något besynnerligt namn i Värmland. Putte i parken. En lista är väl aldrig fel? ...

Av utomjording - 21 februari 2012 22:00


En helt vanlig dag, låt oss säga att det var en söndag, man går förbi frysdisken på Ica, och vad hittar vi väl där? Jo, fryst potatismos. Kanske inget konstigt med det. Finns ju fryst potatisgratäng, fryst rösti och fryst allt möjligt. Men fryst ...

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards