Alla inlägg den 7 februari 2010

Av utomjording - 7 februari 2010 23:00

Det finns många intressanta iakttagelser att göra i ett omklädningsrum. Ta till exempel det här med folk som inte torkar sig om fötterna innan de går mellan duscharna och sitt skåp. I det omklädningsrum jag besöker med jämna mellanrum är golvet ofta täckt av vattenpölar. Vad ska det vara bra för?


Jag har också noterat att många unga killar föredrar att duscha med badbyxorna på. Vad är grejen med det? Det förvånar mig speciellt när det gäller killar som kommer från badhuset och ska duscha för att sedan åka hem. Släpp petterniklas fri, för böveln...


Sedan kan man fråga sig om duschutrymmen generellt sett inte borde konstrueras annorlunda. Jag tror att de allra flesta föredrar att duscha i ett avskilt utrymme om de får välja mellan det och att duscha i grupp. Det verkar i alla fall så med tanke på hur många som duschar med badbyxorna på. Så det vore nog inte helt fel att sätta upp mellanväggar mellan duscharna.


Jag frågar mig om det ser likadant ut i tjejernas omklädningsrum, eller om det av någon anledning tas för givet att killar inte har något emot att umgås nakna medan tjejer kräver ett större mått av privatliv?

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards