Alla inlägg under mars 2010

Av utomjording - 20 mars 2010 13:36

På allmän begäran: ett nytt inlägg!


I går när arbetsveckan var slut och jag körde hemåt i min bil såg jag en pojke som cyklade utan händerna på styret, for fram genom luften så där dödsföraktande som nästan bara pojkar gör. Det såg ut som att han pratade i mobiltelefon. Dagen var grå. När jag kom hem drack jag några glas vin och skrev följande rader.


Jag ber att få hälsa
er välkomna
till årsmötet med Dystopia.
Vi inleder sammankomsten
med parentation över
alla som har överlevt
i vår gråa stad
detta år
och tänder ett ljus
för varje själ
som ännu inte
finns bland oss.

En ensam svävarpojke
med tankarna surrande
omkring sig
som mördarbin
tar sig fram genom luften
på odödligt vis.

Jag ber att få presentera
kvällens underhållning
på årsmötet med Dystopia.
Ge en kall applåd för
Cirkus Minimum
som garanterar oss
en rejäl besvikelse
precis som vi vill ha det,
inte sant?

En ensam svävarflicka
tar sig fram genom luften
på vinst och förlust
för att ingenting
spelar någon roll längre
om hon inte når fram
till pojken i tid.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards