Alla inlägg den 17 maj 2010

Av utomjording - 17 maj 2010 23:55

Jag vill ogärna så split inför det storslagna evenemang där nationen Sverige ska försöka hävda sig mot övriga Europa. Och jag är normalt sett ingen puritan när det gäller inblandning av utländska ord i svenskan. Men följande citat gör att jag, likt Jocke Berg i ett annat sammanhang, vill krypa ihop i fosterställning och gråta en skvätt:


– Vi kommer att utnyttja scenen på ett helt annat sätt än vad vi gjorde i Sverige. Det kändes som om det var viktigt att ”step it up” nu när vi nu tävlar i ett ännu större sammanhang. Man måste försöka göra the ”most out of it”, säger Anna Bergendahl till Nöjesbladet.


Vad säger man? Kanske så här: Anna, hoppas att din "journey" till Oslo gick bra och att du blir "successful" i tävlingen med din "song". Vi här hemma i "Sweden" kommer att sitta som "glued" framför rutan och heja på dig!

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards