Alla inlägg den 30 maj 2010

Av utomjording - 30 maj 2010 00:15

Ibland är det väldigt skönt med en lugn lördag utan minsta droppe alkohol. Speciellt om man har druckit på fredagen. Att dricka flera dagar i rad är inte min grej. Det kan funka under vissa omständigheter - festival, resa, kryssning - men annars tycker jag om att vara snäll mot kroppen och ge den en chans att återhämta sig dagen efter.


Eurovision Song Contest står på som bakgrundsljud. Verkar som att Tyskland kommer att ta hem det. Nu fick de en tolva till, av Lettland.


Enligt en säker källa har det fallit en del regn över Siestapubliken i Hässleholm. Inte det roligaste festivalvädret. Jag minns en sen kväll på en annan festival där regnet öste ner, min kompis var försvunnen och till råga på allt hade någon ryckt upp tältpinnarna så att tältet låg i en blöt liten hög. Då var jag inte glad, kan jag säga. Och de som bodde i tältet bredvid hade förstås inte sett någonting, we know noooothing, liksom.


Men sånt får man vara beredd på när man åker på festival. Och de musikaliska upplevelserna väger ofta upp de negativa inslagen. Förhoppningsvis även för de blöta människorna på Siesta.


Visst tog Tyskland hem det.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards