Alla inlägg under juli 2010

Av utomjording - 31 juli 2010 11:30

Läser i nya numret av Rocky magasin om 56-åriga Eija Riitta Berliner-Mauer. Hon är lyckligt gift sedan drygt 30 år tillbaka.

- Det har varit ett långt och stadigt äktenskap, säger hon.

Känslorna för den blivande maken började spira redan när hon var 12-13 år, men de träffades inte förrän 1977. Det blev ett starkt första möte.

- Ja, jag var kär redan innan men att se den i verkligheten var en helt annan grej än att se den man älskar på bilder. Jag blev ännu mer kär. Han gjorde ett starkt intryck.

Om ni inte redan har klurat ut det så är Eija Riitta objectum sexuell, en term hon själv uppfunnit. Att byta namn till Berliner-Mauer när hon gifte sig 1979 (en av hennes tyska brevvänner utförde vigseln) kändes självklart.

- Min man heter det och då ville jag heta samma som honom. Jag är lite gammeldags sådär. Jag har släktforskat och alla kvinnor gjorde så när de gifte sig.

Som kuriosa kan nämnas att hon även har ett litet museum, där en av kronjuvelerna är en fullt fungerande giljotin i skala 1:2 som hon byggt tillsammans med sin bror.

- Det är många grejer jag gillar, inte bara Berlinmuren, säger Eija Riitta.

Av utomjording - 13 juli 2010 23:15

Detta är diskriminering! De stackars sverigedemokraterna får inte vara med i SVT:s slutdebatt inför valet. Då är det inte mer än rätt att de struntar i att betala tv-licens. Baske mig! Ta mig tusan! Nu är måttet rågat!


Eller ja... Inga principer är förstås viktigare än fotbolls-VM.


Jimmie Åkesson själv är, enligt Erik Almqvist, också sugen på att sluta betala tv-licens. Men även han vill avvakta Sverigedemokraternas tolkning av de juridiska möjligheterna.

– Han ville i alla fall definitivt vänta tills fotbolls-VM var över, säger Erik Almqvist.

Av utomjording - 3 juli 2010 15:30

Hå hå vad skönt det hade varit att ha semester hela juli, men så roligt ska vi inte ha det. Snart ska man ner i gruvan igen. Inte utan viss bävan. Tycker man om att jobba på sommaren, då gillar man verkligen sitt jobb. Det slutgiltiga beviset. Den som ändå finge sitta i luftkonditionerade lokaler och jobba... men så roligt ska vi inte ha det.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards