Alla inlägg under september 2010

Av utomjording - 30 september 2010 23:50

Som första medium i världen kan utomjording talar ut i dag visa bilder från Kents hemliga höstturné! Här ser vi den gula turnébussen på väg mot okända mål. Den skarpsynte kan notera den lilla klunga av Kentfans som samlats framför bussen för att få en skymt av sina idoler.


  

På nästa bild ser vi att bussen tydligen är på väg mot en stad med skyskrapeliknande byggnader. Hmmm, Sméstan?


 

Nä, vi ska inte hålla er på halster längre. Kents egen nightrider är förstås på väg in i den kungliga huvudstaden. Var och när turnépremiären äger rum? Våra skarpaste infiltratörer jobbar just nu för högtryck med att snoka reda på de uppgifterna!


Av utomjording - 28 september 2010 03:00

Visst är det lärorikt att läsa Magdalena Ribbings svar om hyfs och stil? Jag råkade surfa in på hennes frågespalt i natt och fastnade särskilt för frågan om man bör sitta i framsätet eller baksätet i taxin.


Själv sitter jag oftast fram när jag åker taxi. Det får jag tydligen inga stilpoäng för. Att man inte bör inkräkta på taxichaufförens arbetsplatsområde är visserligen ett hyfsat argument för att sitta i baksätet. Samtidigt tycker jag att det av någon anledning känns mer naturligt att sitta bredvid chauffören. När man åker taxi i baksätet känns det nästan som att man är något slags direktör med privatchaufför. Speciellt om man saknar ressällskap. Men jag kanske bör omvärdera den inställningen.


Hur åker ni taxi?

Av utomjording - 23 september 2010 16:00

För när man är tömd, då kan det verkligen komma
När bröstet känns lugnt, då kan där växa en blomma

Men jag förväntar mig ingenting


Det får bli dagens rader. Av ingen speciell anledning, bara för att jag känner för det. Hoppa upp på Hästpojken och rid iväg. Rid i natt, som Moberg skrev. Hur mycket har jag läst av Vilhelm Moberg? Inte mycket. Det måste bli ändring på det vad det lider. Men jag förväntar mig ingenting.

Av utomjording - 10 september 2010 23:30

Kungarna av Tylösand, som jag tidigare skrivit om, har haft premiär. Det dröjde inte många sekunder innan man fick se ett könsorgan, sedan fortsatte det i den andan, kan man säga. Alkohol i mängder, fyllebråk och bilder på en juckande röv. Och det blir värre i kommande avsnitt, lovar människorna bakom programmet.


Jag orkar inte bli upprörd över att ungdomar exponeras och exploateras på det här sättet. Och ärligt talat verkar samtliga deltagare vara riktiga stolpskott - det var väl ett kriterium för att få medverka i programmet. Jag menar, en av killarna springer runt och slickar gamla kärringar i örat när han blir full, en annan pissar i husets pool samtidigt som de andra deltagarna sitter i den, en tredje visar glatt upp sin juckande röv i tv (han hymlar inte med att målet med hans medverkan är att ligga med så många tjejer som möjligt).


Ja, och så har ju Ullared börjat också. Jag slökollade på första avsnittet. Precis som i den första säsongen finns säkert en hel del sköna karaktärer att skratta åt eller med. Och Morgan är ju där. Men det känns som att man har sett det mesta förut. Den första säsongen hade mycket av nyhetens behag över sig. Återstår att se om säsong två lockar lika många tittare.

Av utomjording - 4 september 2010 19:30

Du kan inte ha fredagskvällen i koppel, den tar sina egna vägar. Du kan säga åt den att sitta men du vet aldrig om den sätter sig. Kanske springer den mot dig eller från dig. Eller åt ett helt annat håll.


I den stora stygga stan och ingen annanstans

kan man vara ensam som just här


Du kan sparkas in, du kan sparkas ut, du kan sparkas åt inget särskilt håll. Och så kan du gå därifrån utan att inkassera någon spark över huvud taget.


Morgondagens fester

är historia nu


Du kan dricka tio öl på en kväll, du kan dricka en halv. Du kan titta på stjärnor, du kan titta på brunnslock. Du kan lära dig uppskatta skönheten i tragiken.


Jag har gömt behov i sjalen

för just en sån här otänkbar situation

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards