Direktlänk till inlägg 16 december 2010

Jerry Seinfeld till Sverige

Av utomjording - 16 december 2010 18:45

Var planerar ni att befinna er söndagen den 5 juni 2011? Själv hoppas jag verkligen kunna bänka mig i Globen den dagen, för där händer någonting som inte hänt i Sverige på över ett decennium: Jerry Seinfeld uppträder!


Det är Raw Comedy Club med Mårten Andersson i spetsen som har lyckats boka in den amerikanske komikern. Han har ju inte gjort så mycket väsen av sig under 00-talet, den gode Jerry, men nu verkar han vara tillbaka på allvar. Det här kan bli riktigt coolt.

 
 
Ingen bild

/M

16 december 2010 20:13

Mårten & co har gjort sitt livs bokning.
T.o.m Johan Glans ligger i lä där, hehe.

 
Ingen bild

utomjording

16 december 2010 23:59

Vad tycker du om datumet förresten? Rena drömmen för någon som varit på Siesta i tre dagar att bege sig till Stockholm dagen efter, eller? Kanske kan inte ens Jerry himself locka en hessleholmare att sätta sig på tåget i några timmar då.

Återstår att se hur mycket biljetterna kommer att kosta också. Fast om de vill fylla Globen kan de ju inte sätta alltför höga priser.

 
Ingen bild

utomjording

17 december 2010 00:03

Såg nu att info om biljettpriser redan ligger ute på ticnet. De billigaste kostar 695, de dyraste 1 795. Biljettsläpp är den 20 december.

 
Ingen bild

/M

17 december 2010 18:39

Allting händer under ca tre intensiva veckor i maj-juni 2011. Jag har redan ett bröllop, en utlandsresa och en Siestafestival inbokad. Jerry Seinfeld på det, dagen efter Siestaavslutet, vore galet. Galet på alla sätt och vis. Vet dock inte hur pigg jag är söndag morgon/förmiddag den 4 juni :p

 
Ingen bild

/M

17 december 2010 18:41

Förödande om jag bränner merparten av mina semesterdagar redan från mitten av maj till början av juni. Jag har inte riktigt vågat titta efter hur det infaller med arbetspass då, haha.

 
Ingen bild

utomjording

18 december 2010 15:33

Ja, då gör du rätt i att hoppa över Seinfeld. Fan vad dyra biljetter det var förresten, 695 för de billigaste. Och då är bokningsavgiften inte inräknad. Hur ska man ha råd med det? Och det är väl förmodligen de biljetterna som kommer att ta slut först.

Om jag vinner på Triss eller liknande ska jag köpa VIP-paketet, he he...

VIP-paket - DETTA INGÅR
*VIP-entré via Bellingham Gate
*VIP-badge för tillgång till VIP-loungen
*Fri garderob
*Konferencier på plats i VIP ytan
*Trerätters mingelbuffé
*2 glas öl eller vin
*Sittplatsbiljett med bra placering på sektion A långsida
*Goodiebag

Plats: Ingång via Ericsson Globes VIP-entré Bellingham Gate
Pris: 2.495 kr exkl moms, 2.887 kr inkl moms.

 
Sorrow

Sorrow

19 december 2010 20:40

Hmm.. VIP-paketet ser ikke heeeeelt feil ut, nei. Men sånn er det å være student. Vi har tid men ikke penger, i motsetning til de som jobber; de har penger men ikke tid. En del pensjonister har selvsagt både tid og penger, men mangler kanskje interessen.. Livets tritesse..

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

/M

20 december 2010 12:02

*Fri garderob.
Skönt att det ingår till priset av 2.887 kr. Just det med gratis garderob får nog extra många att nappa på VIP-erbjudandet. Det är ju gratis. Hehe. Nja, skämt åsido. Hade Jerry minglat där så hade det varit en annan femma.

 
Ingen bild

P

29 december 2010 16:48

Är det Kramer som värmer upp? Han kör sina gags och moves i en halvtimme sen går Jerry all-in, nej, ärligt talat är stand up sådär, och sen på engelska live är jag extra skeptisk (ingen text). Man fattar ju inte hälften av skämten om de ens är roliga... De amerikaner som varit med i RAW har mest varit tramsiga. Tacka vet jag Peter Wahlbeck.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.   Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga ...

Av utomjording - 13 oktober 2013 17:30

Jag är tillbaka i det militära. Jag upplever det som någon sorts repmånad. Lumpen har jag redan gjort. Andra soldater ska ut på en fältövning och jag tänker först att gruppen som jag tillhör inte omfattas av denna fältövning, att vi har andra uppgift...

Av utomjording - 16 september 2012 01:00

Kära läsare och icke-läsare. Ibland får man till det. Andra gånger får man inte till det alls. Att "få till det" kan syfta på en mängd olika saker, men den här gången handlar det om poesi, som jag försökt mig på att producera med jämna eller ojämna m...

Av utomjording - 10 juli 2012 15:45

På allmän begäran: bloggen är tillbaka! Åtminstone tillfälligtvis.     Vad ska man då blogga om efter ett antal månaders bloggtorka? Kanske om en viss festival med något besynnerligt namn i Värmland. Putte i parken. En lista är väl aldrig fel? ...

Av utomjording - 21 februari 2012 22:00


En helt vanlig dag, låt oss säga att det var en söndag, man går förbi frysdisken på Ica, och vad hittar vi väl där? Jo, fryst potatismos. Kanske inget konstigt med det. Finns ju fryst potatisgratäng, fryst rösti och fryst allt möjligt. Men fryst ...

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards