Alla inlägg den 17 januari 2011

Av utomjording - 17 januari 2011 08:30

På tal om nya ord, som jag skrivit om tidigare, kanske "uddis" kommer med i nyordslistan för 2011? Dn.se har något som de kallar för "veckans uddis" - en lista med de märkligaste utrikesnyheterna som publicerats på sajten under veckan.


Bland uddisar om råttbett i penis, klantiga tjuvar och byxlösa på Manhattan fastnade jag särskilt för nyheten om den belgiske skådespelaren som uppmanar sina landsmän att inte raka sig förrän Belgiens segdragna regeringskris är över.


Jag föreställer mig hur Belgien kommer att bli ett land av skäggmumrikar som går runt och mumlar om att regeringskrisen måste få ett slut. Nu med detsamma, och därmed basta! Jag tänker på hur rakhyvels- och raklödderförsäljningen kommer att sjunka som en sten. Gillette kanske rentav får lägga ner sitt Belgienkontor.


Slutspelsskägg kallas det inom idrotten. Tentaskägg på högskolan. Beslutet att inte raka sig bidrar till lagandan och förknippas av många med vidskeplighet, kan man läsa på Wikipedia. En trevlig liten tradition som kanske borde anammas vid fler tillfällen. Vad tror ni om följande skägg?

- Gymskägg. Att inte raka sig förrän man genomfört veckans träningspass.

- Rulltrappeskägg. Att inte raka sig förrän samtliga rulltrappor man passerar en vanlig dag fungerar som de ska.

- Haxballskägg. Att inte raka sig förrän man spöat skiten ur några polacker.

- Forumskägg. Att inte raka sig förrän man blivit utsedd till årets forumit alternativt årets spammare.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards