Alla inlägg den 5 februari 2011

Av utomjording - 5 februari 2011 09:45

Norra Brunn såg lite annorlunda ut (speglarna på väggen var borttagna) men Peter Wahlbeck körde samma skämt som 1995. Nej, jag skämtar inte! Han drog skämtet om att det är kul att vara standup comedian men att det verkar ännu roligare att vara nakenmodellsfotograf, visserligen i en något annan tappning än för 16 år sedan.


Men satan vad skicklig han är, Peter Wahlbeck. Han vet exakt vilka knappar han ska trycka på för att få publiken att skratta. Och han drog inte bara gamla skämt, utan snackade även om till exempel Ingvar Kamprad och de 100 miljarder som Ikeagrundaren gömt undan i en stiftelse i Liechtenstein.


What else? Pontus Enhörning var sjuk och ersattes av två andra komiker. Den ene, som jag inte minns namnet på, var rätt skicklig på att imitera eller snarare parodiera kungen och Victoria. Den andre komikern var Paul del Valle, känd som Mytomanen på youtube.


Norra Brunn skulle jag gärna besöka igen. Men smakar det så kostar det. 120 spänn för en ståplats plus 20 spänn i garderobsavgift. Då ska det ska vara en komiker i klass med Peter Wahlbeck för att jag ska vara villig att öppna plånboken. Annars håller jag mig nog till gratisklubbar med mindre etablerade komiker, främst Big Ben på Södermalm.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards