Direktlänk till inlägg 25 februari 2011

Tillbaka till framtiden

Av utomjording - 25 februari 2011 23:00

Det är söndagen den 27 februari. Det blev visst sent i går. Jag har ett vagt minne av att någon tyckte att det var dags att tänka på refrängen, men den invändningen viftade jag bort som en irriterande fluga och beställde in ännu en Staropramen, eller en Falcon, eller en Carlsberg, eller... Äh, who cares, vad mig anbelangar kan det ha varit en fulöl filtrerad genom en skitig strumpa, det var lördagskväll, det var fest, det var klackarna i taket, det fanns ingen morgondag.


Nu ligger jag här och mår som en räv med skabb. Kläderna från i går har jag fortfarande på mig, det luktar inte nyponros i min mun och jag vågar inte ens tänka på hur mycket pengar jag spenderade på "en stor stark" och "någon bra drink" och "nu är jag så full att jag kan dricka vad som helst" i går kväll.


Då finns det ingen som tar en, man är kung, kung, kung i baren, det är något som man verkligen vet, den 25:e smäller det. Jag har ett vagt minne av att det var så jag tänkte i stridens hetta. Även om det var den 26:e och inte den 25:e. Men pengarna hade trillat in på kontot, jag var glad, det fanns ingen morgondag, det fanns bara här och nu. Och visst hade jag kul? Jo, visst hade jag kul. Ovanför mitt huvud snurrade stjärnorna, jag beundrade dem, jag var en del av dem. Sedan minns jag inget mer.

 
 
Ingen bild

Ett öde värre än döden

25 februari 2011 23:36

Bra sting i det inlägget!

 
Ingen bild

/M

25 februari 2011 23:42

The Police är ett band med Sting i.
På tal om sting. Höhöhö...zzzz... ;-)

 
Ingen bild

utomjording

26 februari 2011 13:55

Här står ordvitsarna som spön i backen, he he.

I kväll gäller det att jag lever upp till den utmålade framtidsvisionen. Wish me luck.

 
Ingen bild

/M

26 februari 2011 15:47

Lycka till! Storslagna planer att infria? :p

 
Sorrow

Sorrow

26 februari 2011 23:42

Hvordan gikk det med innfrielsen av fremtidsvisjonen? Og hvordan ble søndag morgen?

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

utomjording

27 februari 2011 11:28

Kvällen blev inte fullt så blöt som i framtidsvisionen, jag mår bättre än en räv med skabb och jag slipper känna ångest för det ekonomiska. Det här låter nästan för bra för att vara sant, men på ett ställe där de hade spelautomater vann jag 500 spänn! Och jag gjorde inte av med särskilt mycket av det i baren sedan.

 
Sorrow

Sorrow

27 februari 2011 12:14

Ingen dårlig avslutning av uka! :)

http://www.drsorrow.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.   Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga ...

Av utomjording - 13 oktober 2013 17:30

Jag är tillbaka i det militära. Jag upplever det som någon sorts repmånad. Lumpen har jag redan gjort. Andra soldater ska ut på en fältövning och jag tänker först att gruppen som jag tillhör inte omfattas av denna fältövning, att vi har andra uppgift...

Av utomjording - 16 september 2012 01:00

Kära läsare och icke-läsare. Ibland får man till det. Andra gånger får man inte till det alls. Att "få till det" kan syfta på en mängd olika saker, men den här gången handlar det om poesi, som jag försökt mig på att producera med jämna eller ojämna m...

Av utomjording - 10 juli 2012 15:45

På allmän begäran: bloggen är tillbaka! Åtminstone tillfälligtvis.     Vad ska man då blogga om efter ett antal månaders bloggtorka? Kanske om en viss festival med något besynnerligt namn i Värmland. Putte i parken. En lista är väl aldrig fel? ...

Av utomjording - 21 februari 2012 22:00


En helt vanlig dag, låt oss säga att det var en söndag, man går förbi frysdisken på Ica, och vad hittar vi väl där? Jo, fryst potatismos. Kanske inget konstigt med det. Finns ju fryst potatisgratäng, fryst rösti och fryst allt möjligt. Men fryst ...

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards