Alla inlägg under februari 2011

Av utomjording - 15 februari 2011 21:45

Coca-Colas sägenomspunna recept sägs ha läckt ut. Detta recept som är så hemligt att enbart två personer åt gången vet hur man ska blanda ingredienserna.

– De två personerna reser aldrig med samma plan ifall något skulle krascha, receptet förs vidare med en hemlig ritual och förvaras i ett bankvalv, säger historikern Mark Pendergrast enligt Aftonbladet.


 


Men nu har det alltså läckt ut, eller? Den som tvivlar på att receptet är det rätta kan ju alltid testa den saken genom att blanda ihop de påstådda ingredienserna: 


Vätska från Coca: 1 centiliter. 

Citronsyra: 9 centiliter. 

Koffein: 3 centiliter.

Socker: 30 (oklar massa)

Vatten: 9 liter.

Limejuice: 1,8 liter.

Vanilj: 3 centiliter.

Karamell: 4 centiliter.

Den hemliga smaktillsatsen 7X:

Alkohol: 2 deciliter.

Apelsinessens: 20 droppar.

Citronessens: 30 droppar.

Muskotessens: 10 droppar.

Koriander: 5 droppar.

Neroliolja: 10 droppar.

Kanel: 10 droppar.


Alkohol känns väl som den skummaste ingrediensen. I och för sig bara två deciliter som blandas ut med en väldig massa vatten, limejuice och annat. Det här är också chockerande: Coca-Cola innehåller vanilj. All Coca-Cola är alltså Vanilla Coke, hemska tanke!

Av utomjording - 14 februari 2011 10:00

                                

Av utomjording - 13 februari 2011 11:30

Jag har aldrig läst och kommer troligen aldrig att läsa en bok av Camilla Läckberg. När en av Sveriges mest lästa författare ger prov på en så bottenlöst dålig läsförståelse som när hon kritiserar Bengt Ohlssons senaste krönika för att vara "en vedervärdig spya" mot henne, då finns det verkligen inget skäl att tro att hennes böcker är någonting att ha. Vad Bengt Ohlsson gör i sin krönika är ju rena motsatsen. Han tar Camilla Läckberg som ett exempel på en författare som många omkring honom dissar reflexmässigt. Sedan berättar han om en författare, Ed McBain, som han själv gillar trots att många avfärdar dennes böcker.


Min slutsats: Bengt Ohlsson anser att även böcker som har brister och som många kritiserar kan vara läsvärda.

Camilla Läckbergs slutsats: Bengt Ohlsson hatar mig!


Okej, jag kan förstå om Camilla Läckberg känner sig påhoppad när det står i en krönika i en av Sveriges största dagstidningar att hon skriver "bottenlöst illa" och att krönikören aldrig hört någon säga ett gott ord om hennes böcker. Då är det lätt hänt att reptilhjärnan går i försvarsställning. Men en person som kallar sig själv författare bör kunna se när en text rör sig mellan flera nivåer och att andemeningen kan vara en annan än den omedelbart synliga.

Av utomjording - 13 februari 2011 09:00

Ett klipp från en riksdagsdebatt har väckt viss munterhet på diverse forum och bloggar. Vissa menar att SD nu visar hur inkompetenta de är som riksdagsledamöter. Tvärtom, säger jag! Äntligen får vi veta sanningen, den som etablissemanget inom politiken och media mörkat, om hur fruktansvärt undervärderad den svenska kronan är gentemot euron. 400 000 euro motsvarar

40 000 miljarder kronor!!!



Av utomjording - 12 februari 2011 21:45

Jag tycker det är alldeles utmärkt med hundar. Varje gång jag är på dåligt humör går jag ut och sparkar en hund. Kanske någon tycker att jag är lite grym när jag säger att det är skönt att känna hur foten träffar en mjuk hundkropp. Men jag blir fullkomligt lugn efteråt - och det är ju mycket bättre än om man skulle ge sig på fru och barn. Jag är säker på att världen skulle vara mycket bättre om folk använde den här metoden. Vi skulle bli vänligare mot varandra och komma att leva i ett lyckligare samhälle. Ja, man kan undra om inte världen skulle slippa många krig och olyckor om världens statsmän sparkade en hund då och då.

Av utomjording - 10 februari 2011 09:00

Kan det här vara dagens bästa nyhet?

Öl är inte bara gott, utan även hälsosamt.

Dubbelkolla nu inte denna fakta. Skål!

Av utomjording - 8 februari 2011 17:15




"Kanske nu när jag har mera kändisskap bakom mig att jag kan skriva ett personligt brev till de vuxna i mina lägenheter och säga att det är väldigt viktigt att vuxna inte stänger in sig och kokar mat och tittar på sina såpoperor från respektive länder."

Så svarar Wonna I De Jong, känd från SVT:s "Jakten på lyckan" och Kanal 5:s "Den hemlige miljonären", på frågan om hon planerar några förändringar i de fastigheter hon äger (läs Expressens artiklar här och här).


 


Hyresgästerna klagar på mögliga badrum, trasiga spisar och läckande vattenkranar. Men Wonna I De Jong verkar mer bekymrad över att hyresgästerna inte leker tillräckligt mycket med sina barn.


Wonna, jag har en newsflash till dig! Barnuppfostran ingår inte i en hyresvärds uppdrag. Snacka om att det så kallade kändisskapet har stigit dig åt huvudet. Vad sägs om att se till att lägenheterna blir renoverade istället för att sitta och skriva brev om att det är bättre att leka med barnen än att "koka mat och titta på såpoperor"?

Av utomjording - 7 februari 2011 14:00

Jag har trevliga nyheter att förtälja! Det blir en andra säsong av "En idiot på resa" eller "An Idiot Abroad" som reseprogrammet med Karl Pilkington heter i original.

Så här skriver producenten Ricky Gervais på sin blogg:

"So you may have read that we are doing another series of An Idiot Abroad. This is true."


 


Han avslöjar också att serien kommer att få undertiteln "The Bucket List" (på svenska blir det väl en lista över saker att göra innan man dör):

"Started planning "An Idiot Abroad: The Bucket List" today. I can't tell you any of the details in case Karl reads this blog or it gets reported anywhere, but one idea made me and Steve laugh for about an hour."


Great news, som sagt! Nu får vi bara hoppas att SVT köper in även den andra säsongen av serien.

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8
9
10
11
12 13
14 15 16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards