Direktlänk till inlägg 15 april 2011

Hujedamej! :-O

Av utomjording - 15 april 2011 01:00

Nu börjar det bli dags att ladda upp inför John Cleeses Sverigebesök nästa vecka då Monty Python-legendaren gör inte mindre än tre föreställningar på Cirkus i Stockholm. På Kentforumet laddas det redan för fullt...


Sorrow: Er du redo for litt Cleese på onsdag? Jeg er! Veldig!


Oktjabrj: Tror inte det blir något för mig. Roligt låter det i alla fall


Sorrow: Naaa.. da så. Da slipper jeg å dele utomjording med deg


Oktjabrj: Du menar som den svarte riddaren i Holy grail?


Sorrow: Noe sånt. Hahaha! En arm til deg og en arm til meg, et bein til meg, et bein til deg.. ..stakkars utomjording!


Oktjabrj: Ja, just det.


Sorrow: Fast, hvem skal ha resten, når armer og bein er fordelt, altså?


Oktjabrj: Vi får väl fråga honom ; )

 
 
Sorrow

Sorrow

16 april 2011 18:22

Er det ikke bra at vi ikke behøver å dele på deg? :)

Oktjabrj kunne forresten tenke seg å bli med på en øl før eller etter.. :)

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

utomjording

16 april 2011 18:34

Ha ha, ikke behöver å dele? Tvärtom låter det väl som att ni är i full färd med att dela upp armar och ben och övriga kroppsdelar...

Trevligt!





 
Sorrow

Sorrow

16 april 2011 19:30

Jeg undrer på om det kanskje starta med en aldri så liten språkbrist.. Å "dele en person" behøver ikke bety at vi bruker kniv eller sverd, men likegjerne det at man får bare deler av personens oppmerksomhet i et gitt tidsrom. Vi slåss jo for din oppmerksomhet, du burde kjenne deg hedra :D

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

utomjording

16 april 2011 20:34

He he, visst kan man säga att man delar en person även på svenska. Men det var en snygg association till Monty Python som Oktjabrj fick till där. :)

 
Sorrow

Sorrow

16 april 2011 20:53

Så da skal jeg ta med sverdet?

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

utomjording

16 april 2011 21:14

Helst inga vapen, tack. :O Jag tror inte de skulle uppskatta det på flyget heller. :P

 
Ingen bild

Oktjabrj

18 april 2011 23:14

Haha, avväpnande svar där utomjording.

 
Ingen bild

utomjording

18 april 2011 23:31

Får vi förresten svinga en bägare med dig på Soldaten Svejk på onsdag, Oktjabjr? :)

 
Ingen bild

/M

18 april 2011 23:55

Bättre att svinga en bägare än att bärga en swingare. Eller något. Väldigt spontant och egenpåhittat det där.

Nu ska jag se NittiLeaks eller läsa en bok. Tror att jag ska slå tärning om valet. 1-3 Kanal 5 Play och 4-6 en bok. Dock inte Tärningsspelaren" av Luke Rhinehart, vilket man skulle kunna tro.

Nog med OT, innan jag varnas av mod ;-)

 
Ingen bild

Oktjabrj

19 april 2011 00:24

Klart jag är med. Vi hörs om 'et. Hejs Svejk!

 
Sorrow

Sorrow

19 april 2011 00:26

Det blir riktig bra, dette her! :)

http://www.drsorrow.blogspot.com

 
Ingen bild

utomjording

19 april 2011 10:27

M: Ha ha, fin ordlek!

Oktjabrj: Najs, då ses vi.

Sorrow: Ja, det ser ut att bli en bra mini-forumträff det här!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.   Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga ...

Av utomjording - 13 oktober 2013 17:30

Jag är tillbaka i det militära. Jag upplever det som någon sorts repmånad. Lumpen har jag redan gjort. Andra soldater ska ut på en fältövning och jag tänker först att gruppen som jag tillhör inte omfattas av denna fältövning, att vi har andra uppgift...

Av utomjording - 16 september 2012 01:00

Kära läsare och icke-läsare. Ibland får man till det. Andra gånger får man inte till det alls. Att "få till det" kan syfta på en mängd olika saker, men den här gången handlar det om poesi, som jag försökt mig på att producera med jämna eller ojämna m...

Av utomjording - 10 juli 2012 15:45

På allmän begäran: bloggen är tillbaka! Åtminstone tillfälligtvis.     Vad ska man då blogga om efter ett antal månaders bloggtorka? Kanske om en viss festival med något besynnerligt namn i Värmland. Putte i parken. En lista är väl aldrig fel? ...

Av utomjording - 21 februari 2012 22:00


En helt vanlig dag, låt oss säga att det var en söndag, man går förbi frysdisken på Ica, och vad hittar vi väl där? Jo, fryst potatismos. Kanske inget konstigt med det. Finns ju fryst potatisgratäng, fryst rösti och fryst allt möjligt. Men fryst ...

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards