Alla inlägg under april 2011

Av utomjording - 6 april 2011 14:45

En del mejl man hittar bland skräpposten är roligare, och mer desperata, än andra.


Vi är skyldiga att skicka ett H&M presentkort (15 000 kr) till dig...


Kära användare!


Vi har upprepade gånger skrivit till dig angående leveransen av ett
presentkort och förstår inte varför du fortfarande inte har bekräftat
din information så att vi kan skicka den.


Du får ett presentkort på H&M (15 000 kr) som tack för att du svarar på några frågor som vi använder i en konsumentundersökning.


Vi hoppas att du kommer att skriva in dina uppgifter den här gången, så
att vi kan skicka  ett presentkort till dig.


Klicka här för att gå vidare


Fortsatt bra dag. Med vänliga hälsningar, Klara Eriksen

Kundtjänst, Vinstchanser.se


Ja, vad är det egentligen för fel på mig, varför bekräftar jag inte min information och får ett 15 000-kronorspresentkort som ett brev på posten? Jag är nog helt enkelt lite korkad som inte nappar på ett sådant erbjudande.


Genom att delta i undersökningen accepterar du att ta emot spännande
erbjudanden per mail, sms, telefon och andra digitala kontaktsätt
från våra sponsorer som är Mailpal, Homeenter, Karamba, Vitalas samt
utifrån de uppgifter du angett i undersökningen.


Som den dåre jag är står jag fast vid mitt beslut. Även om jag inser att jag just nu kunde ha varit kung på H&M. De var ju trots allt skyldiga att skicka presentkortet till mig.


I denna Quiz vinner 1 lycklig vinnare presentkort värde 15000 kr på H&M. Om användaren icke återkommer till oss inom 2 vecka, efter kontakt, kommer vinsten dras in.

Av utomjording - 4 april 2011 00:45

Jag har aldrig fattat det här med förrens.

Många skriver så numera, istället för förrän.


Men nu vet jag. Det är med storfiskare vi har att göra. Eller åtminstone fiskhandlare. Förrens är det man gör innan man rensar abborren, gäddan, gösen, laxen eller valfri fisk. För-rens.

Så enkelt var det.


Så skrev jag i den här bloggens prolog. Det allra första inlägget som publicerades den 3 mars 2008. Tre år har passerat, vatten har flutit under broarna. Men jag kan konstatera att "förrän" fortfarande verkar vara förskräckligt svårt att stava till. Den senaste påminnelsen om det fick jag när jag läste om en orm som rymt.


Fören? Mina ögon blöder. Det är faktiskt inte så jävla svårt. Skärpning, människor! Förrän, förrän, förrän, förrän, förrän. Svårare är det inte. Ett f, ett ö, två r, ett ä och ett n. That's all, folks! Lägg det på minnet, god natt!

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards