Direktlänk till inlägg 21 februari 2012

Gött mos

Av utomjording - 21 februari 2012 22:00

En helt vanlig dag, låt oss säga att det var en söndag, man går förbi frysdisken på Ica, och vad hittar vi väl där? Jo, fryst potatismos.

Kanske inget konstigt med det. Finns ju fryst potatisgratäng, fryst rösti och fryst allt möjligt.

Men fryst potatismos. Jag säger det igen. Fryst potatismos. Om slackern själv får välja.


 


Och så Youtube då. Ni vet där under klippet, där man kan kommentera. Nyligen var det en person som kommenterade mitt klipp från Nordpolen på Siesta:

"1:53 Är det inte hans kuk? Det är fan hans kuk. HANS KUK"



Jag säger då det. Men det var trevligt att skriva lite på bloggen igen, det var det.

 
 
Ingen bild

/M

14 mars 2012 10:57

För att återuppliva denna blogg lite, så:

1) Fryst mos förekommer i de där färdigrätterna från Findus m.fl Inget jag brukar äta, än mindre de med mos, men kan duga vid lång arbetshelg då man inte har tid att stå vid spisen eller chans att äta ute.

2) Programmet i inlägget nedan startar snart i Kanal 5. Den 2 april närmare bestämt. kanal5.se/enstarkresa är deras sajt inklusive trailer.

 
Ingen bild

/M

14 mars 2012 11:07

Där finns visst även en hälsning från Morgan och Ola-Conny i London. De står utanför Big Ben, som Morgan säger. Ordet "utanför" verkar vara relativt för Morgan. Själv ser jag knappt Big Ben p.g.a att Themsen kommer emellan! ;)

 
Ingen bild

utomjording

17 mars 2012 20:45

Ha ha, det kan nog bli en sevärd serie! Inte direkt utanför Big Ben, nej. :D Men titeln "En stark resa..." verkar de hålla fast vid. Även om "Two idiots abroad" kanske hade passat bättre. :P

 
Ingen bild

/M

1 juli 2012 12:22

Nu har "En stark resa" både hunnit komma och gå, men bloggen är fortfarande i stiltje. Dags för comeback, månne?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.   Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga ...

Av utomjording - 13 oktober 2013 17:30

Jag är tillbaka i det militära. Jag upplever det som någon sorts repmånad. Lumpen har jag redan gjort. Andra soldater ska ut på en fältövning och jag tänker först att gruppen som jag tillhör inte omfattas av denna fältövning, att vi har andra uppgift...

Av utomjording - 16 september 2012 01:00

Kära läsare och icke-läsare. Ibland får man till det. Andra gånger får man inte till det alls. Att "få till det" kan syfta på en mängd olika saker, men den här gången handlar det om poesi, som jag försökt mig på att producera med jämna eller ojämna m...

Av utomjording - 10 juli 2012 15:45

På allmän begäran: bloggen är tillbaka! Åtminstone tillfälligtvis.     Vad ska man då blogga om efter ett antal månaders bloggtorka? Kanske om en viss festival med något besynnerligt namn i Värmland. Putte i parken. En lista är väl aldrig fel? ...

Av utomjording - 25 november 2011 02:00

Nu är det dags för Morgan och Ola-Conny att se lite annat än Ullared! Närmare bestämt London, Paris, Marrakesch och Tokyo. Det här kan bli sevärt, eller vad tror ni?   Morgan och Ola-Conny från Ullared reser ut i världen i en ny serie på Kanal 5,...

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards