Alla inlägg under november 2013

Av utomjording - 22 november 2013 23:45

Sicken surrealistisk kväll det här blev.


Intet ont anande klickade jag mig in på en artikel om Otto Sjöberg på Resumés sajt. En artikel med rubriken "Bilden Otto Sjöberg hatar att älska". Kanske anade mitt undermedvetna något? Men mitt vanliga jag var lika omedveten om vad som komma skulle som ett rådjur som korsar vägen i samma sekund som två ljuskäglor rusar fram över asfalten.


Plötsligt ser jag att den här bloggen, utomjording talar ut, nämns i texten. Och inte nog med det, Otto Sjöberg påstås beteckna ett av mina inlägg som "ren poesi". Visserligen vet jag föga om Otto Sjöbergs kunskaper i poesi. Att just Otto Sjöberg har snappat upp något från min blogg är inte heller särskilt viktigt i sammanhanget. Däremot är det ganska surrealistiskt att föreställa sig att han, av artikeln att döma, har stått inför en fullsatt sal och talat om den berömda Otto Sjöberg-bilden - med hjälp av formuleringarna i mitt inlägg.


Mina damer och herrar, utomjording talade ut, Otto Sjöberg gav svar på tal.

Tidigare månad - Senare månad

Omröstning

Är blogg det nya twitter?
 Ja
 Nej
 Kanske

Fråga mig

26 besvarade frågor

Mina låtar

Presentation

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2013
>>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Arkiv

Kategorier

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards